Věřila ústní záruce prodávajícího. Teď nešťastná majitelka hořce lituje

21.12.2015

Jitka Kučerová z Plzně se během nákupu bytu spokojila s ústní zárukou bývalého majitele, který tvrdil, že technické vybavení bytu procházelo pravidelnou kontrolou. Revizní technik ji však rychle vyvedl z omylu. Jitka proto již více než rok požaduje po bývalém majiteli uhrazení nákladů na nový kotel.

"V létě loňského roku jsem se vrátila po téměř deseti letech strávených v Německu zpátky do Plzně. Za hranice jsem odcházela hned po škole, kdy jsem si tam jako zdravotní sestra našla dobré pracovní místo. Tenkrát jsem se stěhovala rovnou z bytu rodičů. Teď už se mi ale do mého dětského pokoje nechtělo," přiznává Jitka Kučerová.

Začala proto shánět byt v širším centru města. "S hledáním mi pomáhala celá rodina, protože jsem ještě musela občas do Německa dojíždět. Netrvalo to dlouho a našla jsem přesně to, co jsem potřebovala. Třípokojový byt, prostorný a přesto útulný, okna orientovaná na jih. Navíc v domě, který mě už při první návštěvě udivil svou čistotou. Hned se mi tam moc líbilo," říká Jitka.

Mladý majitel bytu chtěl, aby celá transakce proběhla co nejrychleji a bez komplikací. V bytě již nějakou dobu nebydlel, přestěhoval se s manželkou do Olomouce. Zrovna se jim narodil syn a on měl díky tomu úplně jiné starosti.

"O byt jsem opravdu stála. Majitel to taky nechtěl nijak zdržovat. Dohodli jsme se dokonce na třicetitisícové slevě z ceny za rychlé jednání, během několika dní všechno dořešili a podepsali smlouvy," popisuje Jitka rychlou transakci. "Po asi šesti týdnech byl byt na katastru přepsán a já si mohla jít pro klíče. Na předání bytu jsem poprosila mého otce, aby se mnou veškeré prostory prošel a podíval se na technické vybavení. V technických věcech jsem totiž úplně ztracená, vůbec tomu nerozumím," dodává.

Jak dopadla přejímka bytu paní Jitky?

Čtěte dále na iDnes

© 2020 ALISEN s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky