Odhalil podvod realitní kanceláře. Od té doby má ze života peklo

03.05.2015

Když si Pavel Majer z Prahy poprvé prohlížel inzerát rodinného domu určeného k prodeji, netušil, kolik nepříjemností ho během jeho nákupu čeká. Odhalil totiž snahu o získání neoprávněné dvojité provize realitní kanceláře. A ta se mu od té chvíle mstí, jak může.

"Před několika měsíci jsem v nabídce jedné pražské realitní kanceláře objevil zajímavý rodinný dům určený k prodeji. Začal jsem tedy s realitní kanceláří jednat o koupi. Cena nemovitosti byla pro nás s manželkou příliš vysoká, proto jsem se pokusil prostřednictvím makléře sdělit majitelům můj zájem o dům a požadavek na snížení kupní ceny. V inzerátu byl dům nabízen za 10,5 milionu korun, my jsme nabídli rovných 10 milionů," vysvětluje začátky Pavel.

"Makléř mi po několika dnech oznámil, že jsou majitelé ochotni slevit na 10,3 milionu. To však pro nás bylo stále příliš. Po dalším jednání s majiteli mi realitní makléř sdělil, že jsou majitelé ochotni souhlasit s cenou 10,2 milionu korun, což je jejich konečná nabídka. Zároveň mě také upozornil, že jsou majitelé z mého nátlaku na cenu značně podráždění."

Pavlovi a jeho manželce se dům moc líbil, proto nakonec s touto částkou souhlasili a požádali realitní kancelář o vypracování rezervační smlouvy. Tu jim makléř za několik dní předložil k podpisu.

"K mému překvapení byla v rezervační smlouvě uvedena informace, že daných 200 tisíc korun, které jsem měl uhradit, je provize realitní kanceláři a nikoli záloha na kupní cenu. Makléř mě ale ujistil, že se ničeho bát nemusím, že těchto 200 tisíc je jen formálně vedeno jako provize, fakticky ale skutečně jde o rezervační poplatek, který bude odečten z kupní ceny. Důvodem je požadavek prodávající strany, která si tímto chce snížit daňový základ pro výpočet daně z nabytí nemovitosti," popisuje Pavel první podezřelou událost během jednání s realitní kanceláří.

Čtěte dále na iDnes

© 2020 ALISEN s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky