Zaplatila za byt v Letňanech. Má nulovou hodnotu, rozhodli právníci

10.04.2016

Helena Smejkalová chtěla bydlet v Praze ve vlastním bytě. Vyhlédla si byt v Letňanech, podepsala rezervační smlouvu a začala zařizovat hypotéku. Kvůli vážnému problému, který zatajili prodávající i realitní makléřka, přišla o byt a zřejmě i o sto tisíc korun.

"Na začátku ledna jsem se rozhodla, že se konečně přestěhuji do Prahy. Dlouhou dobu jsem se tomuto kroku bránila. Do města se mi nastálo nechtělo a raději jsem za prací do centra každý den dojížděla. Ale teď nastala doba, kdy mě čím dál víc potřebují moji rodiče. Ti bydlí v malém bytě na Proseku. I proto jsem oblast hledání zaměřila na severovýchodní část města, abych to k nim měla blízko," vysvětluje Helena důvod stěhování.

"Nerada na něco moc dlouho čekám, tak jsem během několika dnů oběhala sedm bytů. Za dva týdny jsem měla vybrané tři favority, z nichž nakonec zvítězil malý byt v paneláku v Letňanech. Ne že by se mi ta lokalita nějak moc líbila. Panelák vedle paneláku. Ale výhodou byla dobrá dostupnost do centra. Navíc i cena bytu mi přišla odpovídající lokalitě a stavu," popisuje hledání.

Jelikož plánovala financovat nový byt prostřednictvím hypotéky, domluvila si ještě před podepsáním rezervační smlouvy konzultaci v bance. Hypoteční poradkyně jí po prozkoumání podkladů o výši příjmů a informací o novém bytě potvrdila, že na základě těchto dokumentů by hypoteční úvěr dostala.

"Z banky jsem odcházela spokojená a klidná. Sešla jsem se s makléřkou, podepsala rezervační smlouvu a poslala stotisícový rezervační poplatek," vysvětluje.

Realitní kancelář během několika dní připravila návrh kupní smlouvy, který zaslala Helena své hypoteční poradkyni. A ta se jí za týden ozvala s důležitou informací.

Právní oddělení poskytnutí hypotéky zamítlo. Zjistilo se, že pozemky kolem panelového domu, tedy i ty s přístupovou cestou, nejsou ve vlastnictví majitelů bytů, ale patří zcela jiné právnické osobě. Z toho důvodu má nemovitost pro banku nulovou zástavní hodnotu a nemůže proto Heleně hypoteční úvěr za těchto okolností poskytnout.

Jak dopadl příběh paní Heleny se dočtete na

iDnes.cz

© 2020 ALISEN s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky